Deklaracja dostępności
Ośrodek Pomocy Społecznej w Małomicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: https://malomice.naszops.pl
Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2021-03-20
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-20
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest w pełni zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test – European Internet Inclusion Initiative, (pod adresem internetowym: http://checkers.eiii.eu/ ), z którego wynika, że:
Strona internetowa https://malomice.naszops.pl spełnia wymagania w 100%
Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe oraz procedura postępowania:
Dane kontaktowe do koordynatora ds. dostępności: Paweł Stanisław Gorzków Burmistrz Małomic tel. 683769027, e-mail urząd@malomice.pl
Poprzez ww. kontakt można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo poinformować OPS o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Wniosek powinien zawierać dane kontaktowe osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno -komunikacyjnym, sposób kontaktu oraz preferowany sposób zapewnienia dostępności. Jeżeli osoba wnioskująca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Jednocześnie informujemy, że z pracownikami OPS porozumiewać się można poprzez:
- kontakt osobisty
- kontakt telefoniczny,
- kontakt fax,
- kontakt sms,
- drogą pocztową,
- drogą mailową.
Dostępność architektoniczna
Ośrodek Pomocy Społecznej w Małomicach znajduję się na ul. Jana Pawła II 34 w budynku trzykondygnacyjnym na I i II piętrze. W budynku występują bariery architektoniczne. Po wejściu na teren budynku można swobodnie przeprowadzić rozmowę z pracownikami OPS.
Na ścianie zewnętrznej budynku widnieje tablica z oznaczeniem instytucji.
W Ośrodku brak jest: tłumacza języka migowego, punktu informacyjnego z pętlą indukcyjną, systemu informacji o obiekcie dla osób niewidomych lub słabowidzących, schodowych wózków ewakuacyjnych. Schody na klatce schodowej nie posiadają stosownego oznaczenia krawędzi. Personel obiektu nie był przeszkolony z ewakuacji osób z niepełnosprawnością.